Vi oppdaterer våre kort

Som en del av overgangen til LOKALBANK fornyer vi alle våre kort. De nye kortene inneholder de siste kravene og oppdateringer fra VISA. Dette gjør at vi også snart kan tilby nye betalingsløsninger for ditt kort. Følg med!

Nytt kort fra Sparebanken DIN

Hva skjer med mitt gamle kort?

Det gamle kortet ditt vil virke i ca en måned etter at du har mottatt nytt kort. Da alle mottar kort på litt ulik tid vil vi avslutte alle gamle bankkort i midten av november. 

Så husk å oppdatere dine kortopplysninger der det trengs. Vi anbefaler kredittkort til kjøp og abonnement på app og internett.

Når kan jeg bruke det nye kortet?

Ditt nye kort er klart til bruk, men du må benytte PIN-kode i betalingsterminal eller minibank første gang.

Kortet du har hatt tidligere vil bli deaktivert ca en måned etter du har mottatt det nye kortet, senest midten av november.

Er det samme PIN-kode?
Ja. PIN-koden til kortet er samme som du har hatt tidligere.
Jeg har glemt pinkoden til kortet mitt, hvor kan jeg finne den?
Har du glemt pinkoden, kan du finne denne både i mobilbanken og på nettbanken under menyvalg kort, og "Hent Pin" 
Det er nytt design på kortet, hvorfor det?
Fordi vi har oppdatert alle våre kort til VISA sin nyeste standard. Dette er en helt ny korttype, der all informasjonen står på baksiden av kortet. 
Hvorfor står ikke kortnummeret på fremsiden av kortet lengre?
Kortnummeret som stod utpreget på fremsiden tidligere, står nå på baksiden av kortet, delt opp i 4 bolker. Der finner du også utløpsmåned/år og CVC koden. Kontonummeret og kortholders navn står også på baksiden. 
Jeg fikk nettopp et nytt kort for ikke lenge siden, hvorfor nytt kort allerede nå?
Vi oppdaterer alle våre kort til ny standard og nytt design. Hos noen kunder vil dette medføre to eller flere nye kort i løpet av høsten. Du skal ikke bli trukket dobbelt gebyr for det nye kortet ditt.
Må jeg betale noe for nytt kort?
Nei, vi tar ingen gebyrer for det nye oppdaterte kortet ditt. Hvis du mot formodning blir trukket et gebyr for kort, ta kontakt med oss for refundering
Kan jeg få bilde til legitimasjon på kortet?
Nei. Som praktisert i flere år vil våre debetkort ikke inneholde informasjon som personnummer og bilde for din egen sikkerhet.
Kan jeg bruke bankkortet som legitimasjon?
Nei. Som praktisert i flere år vil våre debetkort ikke inneholde informasjon som personnummer og bilde for din egen sikkerhet.
Hva med kontaktløs betaling?
Kontaktløs betaling er standard på alle våre nye kort. Vi kan ikke skru av denne funksjonen.
Må jeg legge inn det nye kortet på Vipps, Netflix, Spotify osv?
Ja, du må oppdatere alle betalingsløsninger med de nye kortene dine. Merk at vi anbefaler bruk av kredittkort til kjøp og abonnement på internett eller i app.
Hva er CCV/CVC?
Dette er en sikkerhetskode som benyttes sammen med utløpsdato og kortnummer ved digitale kjøp, ofte sammen 3D secure (BankID identifisering)
Kan jeg bruke kortet i utlandet?
Ja, kortet skal fungere som tidligere mot utland. Husk å sjekke om du har aktivert regionsperre for ulike verdensdeler eller netthandel.
Hva er regionsperre?
Du kan sperre kortet mot bruk i ulike verdensdeler eller på netthandel. Dette gjør at kortet ikke vil fungere der du har sperret dette. Merk at sperre for netthandel også påvirker kjøp i app på mobil, og vippsbetaling mot bedrift.
Kan jeg velge eget bilde til forsiden på bankkortet?
Nei. Vi har ikke lenger mulighet til å velge eget design på kortet.
Bankkortet mitt virker ikke, hva må jeg gjøre?
Dersom kortet ditt ikke fungerer, må du ta kontakt med oss med informasjon om hva du prøvde på når det feilet, om det var minibank eller butikkterminal, og hvilken feilkode du fikk når du prøvde å bruke det. 
Jeg har barn, får de også nytt kort?
Ja, vi bytter ut alle kortene våre til nytt design. Hvis barnet ditt skal gå fra f.eks Junior-kort til Visa Ungdom er det viktig at dere tar kontakt med oss for å inngå nye kortavtaler.