Compliance Officer

Vi skal forsterke vår funksjon innenfor Compliance, og søker etter Compliance Officer

Sparebanken DIN Telemark er en lokal, utviklingsorientert sparebank med 47 ansatte, som er i ferd med å ta en posisjon som banken for Telemark. Banken har en forretningskapital på 7,5 milliarder kroner og 5 kontorer i henholdsvis Seljord, Bø, Skien, Åmot og Notodden. Vi er opptatt av å utgjøre en forskjell i våre lokalsamfunn.

Som en ekte lokalbank er det viktig å gi tilbake til lokalsamfunnet vi er en del av. Det har vi alltid gjort, og det skal vi fortsette med. Vi støtter derfor lokale bedrifter, organisasjoner og viktige aktiviteter i vårt nærmiljø, alt fra festivaler, håndball- og fotballcuper til lag og foreninger som bidrar til å gjøre hverdagen litt bedre for alle som bor og lever her.

Banken er en del av vår nye bankallianse, LOKALBANK og Frende Gruppen, og samarbeider med mange dyktige kolleger rundt omkring i landet. 

Hvem ser vi etter?

Vi søker deg som er nysgjerrig, løsningsorientert, og har stor interesse for risikostyring og etterlevelse. Du vil bli en viktig nøkkelperson med kontaktpunkt inn i alle bankens miljøer. 

Du vil rapportere til vår Risk & Compliance Manager. Dere vil sammen oppmuntre, følge opp og sørge for etterlevelse av gjeldende og kommende regler, lover og forskrifter. Opplæring, informasjonsdeling og rapportering knyttet til regulatorisk rammeverk vil være en del av oppgavene. Du vil delta i arbeidet med risikovurderinger for internkontroll, utarbeide og gjennomføre årsplaner, herunder planlegging og gjennomføring av etterlevelseskontroller.

Hva trenger du av bakgrunn og erfaring for denne jobben?

 

Du har relevant høyere utdanning, og du har gjerne jobbet i bank eller tilsvarende virksomhet, som for eksempel revisjonsselskaper. Du har god forretningsforståelse, og evne til å se muligheter og handlingsrom. Du er god til å samarbeide med andre, trives og bidrar til og i miljøer der man spiller hverandre gode. Det er relevant med kjennskap til vesentlig rammeverk for finansforetak, og erfaring fra arbeid med virksomhetsstyring, risk- eller compliance er en fordel.

Hvilke egenskaper anser vi som spesielt viktige i stillingen?

 

Du har høy etisk standard og integritet, og er ansvarsfull med stor arbeidskapasitet.
Du trives med å jobbe sammen med andre, og har gode kommunikasjons- og samarbeidsevner. Du er analytisk, initiativrik og nysgjerrig, og bidrar aktivt til bankens og kundenes beste. Du evner å se både de store linjene og de små detaljene. Du er utpreget serviceorientert i din væremåte. 

Hva kan vi tilby deg som ansatt?

 

Hos oss får du jobbe i en solid og fremoverlent bank i vakre Telemark. Du får konkurransedyktige betingelser og gode pensjons- og forsikringsordninger. Du blir en del av et godt og inkluderende arbeidsmiljø der vi vektlegger samarbeid, utvikling og kompetansedeling, som gir et godt grunnlag for både faglig og personlig utvikling.

Dette er en 100% fast stilling, og arbeidssted er Bø i Telemark. 

Søknadsfrist: Mandag 15. april.

Flere muligheter?

Se alle våre ledige stillinger i banken.